Express-Miejski.pl

Leoni Kabel – podwrocławski koncern ze stuletnią tradycją

Dzień otwarty dla mediów w firmie Leoni Kabel Polska fot.: ph - em24.pl

Zobacz wszystkie zdjęcia w galerii

Leoni Kabel Polska funkcjonuje w Wierzbicach od 16 lat. Jest ona jednym z najnowocześniejszych zakładów koncernu Leoni w Europie, który tym roku świętuje swoje 100-lecie.

Koncern międzynarodowy, który działa na terenie 31 krajów zatrudniając łącznie 82 tysiące pracowników. Zakład posiada imponujące wyniki sprzedażowe, które sięgają ponad 235 mln euro za rok 2016. W podwrocławskiej miejscowości Wierzbice (gmina Kobierzyce) firma produkuje tygodniowo taką ilość kabla, który pozwoliłby okrążyć kulę ziemską wokół równika, czyli ponad 45 tysięcy kilometrów. W fabryce wytwarzanych jest tysiąc typów kabli montowanych głównie w samochodach. Ciekawostką może być fakt, iż w przeciętnym aucie znajduje się ich ponad 3 kilometrów przewodów.

Koncern Leoni nie zamyka się tylko na produkcję okablowania dla branży motoryzacyjnej, choć jest to główny odbiorca. – Nasze produkty trafiają również do przemysłu, do branży medycznej, telekomunikacyjnej. Służą też w infrastrukturze oraz w małym stopniu w branży drobnych urządzeń elektrycznych – wyjaśnia Magdalena Jaroch, dyrektor zarządzający Leoni Kabel Polska.

Obecnie w Wierzbicach zatrudnionych jest ponad 500 osób. Liczba ta będzie się sukcesywnie zwiększać, ponieważ firma planuje dalszy rozwój portfolio produktów, chcąc zapewniać klientom najwyższej jakości wyroby zgodne z najnowszą technologią. – W dniu dzisiejszym wszystkie nasze hale są już pełne. Mamy zapasy, maszyny. Żeby myśleć o dalszym rozwoju linii technologicznych i produktowych uważamy, że w perspektywie następnych pięciu lat będziemy musieli zająć się rozbudową naszej fabryki oraz infrastruktury. Ze wstępnych szacunków wynika, że będziemy przeznaczali na ten cel około 25 milionów euro – mówi Piotr Ochenduszkiewicz, dyrektor zarządzający w Leoni Kabel Polska. Równolegle do rozwoju technologicznego zakład dba o unowocześnianie istniejącego parku maszynowego. - Część maszyn jest wyeksploatowana i musimy je zastępować nowymi, bezpieczniejszymi i wydajniejszymi, tak aby nasza praca była bezpieczna i byśmy mogli oferować konkurencyjny produkt – dodaje Ochenduszkiewicz.

Transformacja cyfrowa

W biznesie mówi się o czwartej rewolucji przemysłowej. O ile etap trzeci opiera się na komputeryzacji, technologii i systemach, tak etap czwarty na technologiach cyfrowych- W życiu prywatnym zegarki zamieniły się w smartwatche, telefony w smartfony, mówimy o inteligentnych domach, autonomicznych samochodach. Rozwój technologii cyfrowych dla wielu firm jest częścią strategii. Jest on również częścią strategii Leoni. Z jednej strony widzimy to jako korzyść, aby wejść w atrakcyjne rynki jeszcze niezajęte przez konkurencję. Z drugiej strony jest to konieczność – tłumaczy Piotr Ochenduszkiewicz, który dodaje, że firma jest zainteresowana poszerzeniem oferty. W perspektywie przyszłości nie tylko o kable, ale o dostarczanie klientom inteligentnych systemów, które nie będą przekazywały tylko energii i danych, lecz będą je gromadziły, analizowały i przekazywały konkretną informację użytkownikowi.

Leoni jako „dobry sąsiad”

Leoni od lat wspiera również lokalne organizacje, między innymi: Zakład Opiekuńczo-Leczniczy dla dzieci w Wierzbicach, Ochotnicza Straż Pożarna w Jordanowie czy Zespół Placówek Opiekuńczo-Wychowawczych w Strzelinie.

ph

0

Dodaj komentarz

Dodając komentarz akceptujesz regulamin forum

KOMENTARZE powiadamiaj mnie o nowych komentarzach

REKLAMA


REKLAMA