Express-Miejski.pl

Kiedy pojedziemy Wschodnią Obwodnicą Wrocławia?

Obwodnica Wrocławia w budowie fot.: Express-Miejski.pl / aza

Zobacz wszystkie zdjęcia w galerii

Budowa w sumie 38 km dróg rozpoczęła się w czerwcu 2009 roku. W wariancie optymistycznym termin jej zakończenia przewiduje się na 2016 rok.

Trasa Bielany - Łany – Długołęka, pozwalająca ominąć Wrocław od wschodu, to jedna z najważniejszych inwestycji drogowych ostatnich lat na Dolnym Śląsku. Cała inwestycja podzielona została na cztery etapy. W tej chwili na ukończeniu jest etap obejmujący odcinek drogi od ronda w Siechnicach do ul. Odrzańskiej w Łanach, który planowo powinien być oddany w styczniu 2013 roku.

W piątek, 20 lipca w Urzędzie Marszałkowskim, z udziałem marszałka Rafała Jurkowlańca, przedstawiciele Dolnośląskiej Służby Dróg i Kolei podpisali kontrakt z firmą Pol – Dróg Dolny Śląsk na budowę drogi wojewódzkiej z Siechnic do Żernik Wrocławskich - od drogi nr 395 do drogi krajowej 94. Droga długości 5 km będzie miała jedną jezdnię. Tylko na początku i końcu tego odcinka powstaną fragmenty z dwiema jezdniami. Na trasie powstaną dwa wiadukty nad torami kolejowymi oraz most nad rzeką Brochówką. Przebudowana też zostanie ul. Zacharzycka oraz Kolejowa w Iwinach. Wzdłuż całej trasy będzie wybudowana ścieżka rowerowa i chodnik, a także ekrany związane z ochroną środowiska i akustyczne. Koszt budowy tego odcinka to 62,8 mln zł, a firma Pol-Dróg zobowiązała się go wykonać do września 2014 roku.

„Budowę zaczniemy na przełomie sierpnia i września. Na wykonanie zadania mamy dwa lata, ale jeśli się uda to skończymy szybciej. Wszystko zależy od wielu czynników, między innymi pogodowych” – powiedział Andrzej Kałuża, prezes firmy Pol-Dróg.

Inwestycja pochłonie prawie 115 mln zł, na co składają się również koszty wykupu gruntów oraz przygotowanie dokumentacji projektowej. Jednak to dopiero pół sukcesu czyli dwa etapy. A co z pozostałymi dwoma?

Następny fragment obwodnicy, czyli trasa od miejscowości Łany do Długołęki, jest w fazie projektowania. Po otrzymaniu wstępnej zgody od Generalnego Dyrektora Ochrony Środowiska, na poprowadzenie drogi na obrzeżach chronionego obszaru "Natura 2000 - Lasy Grędzińskie" trwają prace nad raportem oddziaływania na środowisko. W związku z tym na razie prace nad projektowaniem nowego przebiegu drogi wstrzymano. Sprawa ma się ostatecznie rozstrzygnąć w ciągu najbliższych miesięcy.

Natomiast ostatni odcinek WOW, tj. droga od Bielan Wrocławskich do Żernik Wrocławskich jest dopiero na etapie prac przedprojektowych. Pytanie tylko czy przebieg projektowanej trasy zadowoli mieszkańców wszystkich miejscowości, w bliskości których będzie przebiegać obwodnica?

mar - Express-Miejski.pl

0

Dodaj komentarz

Dodając komentarz akceptujesz regulamin forum

KOMENTARZE powiadamiaj mnie o nowych komentarzach

REKLAMA